14 Haziran 2014 Cumartesi

Ceviche Tarifi/Peru Yemeği

Peru'ya gitmeden önce Brezilya'da bir restoranda seviçeyi denemiştim ama aslında seviçenin çok daha farklı yapıldığını öğrendim Peru'da yedikten sonra.

Peru'dan döner dönmez, bir 'Peru Yemekleri' sitesinden bulduğum tarifi denedim hemen. Eşim de ben de Peru'da yediğimizin neredeyse aynısı olduğuna kanaat getirince bu tarifi paylaşmak istedim.

Öncelikle belirtmemde fayda olacak; seviçe, balığın limonun asidinde pişirilerek servis edildiği bir yemektir. Ne sashimi kadar çiğ, ne de hamsi tava kadar pişmiştir :) Ateş görmez. Eğer çiğ balık yeme fikrine yakın değilseniz çok beğeneceğiniz bir yemek olmayacaktır seviçe.



Malzemeler (2 kişilik)
300 gram balık (levrek, somon, alabalık olabilir)
2 adet limon
1 çay bardağı soğuk süt
1 orta boy kırmızı soğan
2 adet Meksika biberi (herhangi bir acı biber de olur)
Yarım demet taze kişniş yaprağı
Tuz, karabiber

Yapılışı
İlk olarak balık küçük küpler halinde kesilir. Derin bir kaseye konan balıkların tuzu serpildikten sonra içine iki limon sıkılır. Ben bu şekilde 15-20 dakika kadar buzdolabında beklettim ki biraz daha asitte pişsin. Daha sonra üzerine soğuk süt ve D şeklinde ince kesilmiş soğan eklenip karıştırılır. İnce ince kıyılmış olan acı biber ve kişniş de eklendikten sonra son olarak biraz karabiber serpilir ve servis tabağına alınır. Dilerseniz haşlanmış patatesle de servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun :)

Önemli not: Elleriniz benimkiler kadar hassassa şayet, biberi doğrarken eldiven giymeyi unutmayın, yoksa vay halinize :))

3 yorum:

  1. Denizden babam çıksa yerim cinsindenim ben sanıyorum. Çiğ de yerim, pişmiş de yerim hiç farketmez. Ayrıca yemek harika görünüyor. Hiç limonla balık pişirmeyi denemedim. Duydum ama cesaret edememiştim. Şimdi hazır denenmişini buldum. Mutlaka yapacağım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, deneyin bence de, pişman olmayacaksınız ;)

      Sil
  2. Ben çok pişmiş taraftarıyım kuzucuğum. O nedenle kalsın. Demek dönüyorsunuz. Gelince mailleşelim görüşelim bana coşkuyla anlat yaşadığın uzak diyarları.. Sevgiyle sarıldım sana. Canım benim..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...